Hej,
Tack för bra info. häromdagen om att vi inte vid varje litet fel kontaktar Teoge utan först meddelar Styrelsen. Jag har i sammanhanget en fråga; Vår blandare i köket är lite lös och jag tror att den kan behöva plockas isär för att åtgärdas, men var stänger man av vattnet? finns en huvudkran i varje lägenhet (var?) eller behöver man isf stänga av vattnet i hela huset?
Med vänlig hälsning,
Evelyn, lgh 2303/5:an
5 kommentarer på “Huvudkran/vattenavstängning”
Hej
I badrummet har i alla fall vi ett plåtskåp i väggen där man kan stänga av vattnet. Låt vattnet rinna där ni har problem, vrid av en ballofix åt gången så ser ni när ni vridit av rätt.
Bästa är väll att ta hjälp av en rörmokare.
Tack snälla David för ditt svar. Vi har ett plåtskåp i badrummet och med ditt svar vet jag hur vi ska gå tillväga.
Stort tack!
Med vänlig hälsning,
Evelyn
Hej!
Det stämmer, finns en plåtskåp i badrummet.
Vill tillägga att rörmokare behöver vara godkänd av Säker Vatten vid jobb i våra lägenheter.
Hej igen,
Detta är en 2-års garanti, är det läckage ska det anmälas omgående till Teoge, annars vänta in besiktning.
Det är absolut förbjudet att stänga av vattnet och hålla på försöka laga nåt själv.
Maila gärna styrelsen direkt om du har några fler frågor.
Hej Styrelsen och tack!
Det är inget läckage utan handlar om själva vredet av/på och temperatur som glappar mot ”kulan”. Jag gör så att jag kontaktar Teoge för att höra om de tycker att de ska titta på blandaren. Vår plan var att vänta in besiktningen men eftersom den nu kan dröja så kanske det för säkerhetsskull är bra att agera.
Tack!
Med vänlig hälsning,
Evelyn