• Logga in / ut
    • Logga ut

  • Felanmälan

  • Kontakt

  • Mäklarinfo
Meny

  • Logga in / ut
    • Logga ut

  • Felanmälan

  • Kontakt

  • Mäklarinfo

Logga in för att komma åt innehållet

  • Hem
  • Anslagstavlan
  • Det olidliga gnisslet i repris!

Det olidliga gnisslet i repris!

Skrivet av

Teresa Leao

Hej!
Gnisslet fortsätter vara outhärdligt! Det går inte sitta på balkongen eller ha balkongdörren öppen längre.
Vad kan göras snabbt? Är det ngt jag kan hjälpa till med för att vi alla ska få en acceptabel boendemiljö? Detta är plågsamt och förstör alla fina sommardagar.
Hälsningar Teresa Leao
Port 3

6 kommentarer på “Det olidliga gnisslet i repris!”

  1. Annette Lundin skriver:
    25 juni, 2024 kl. 08:34

    Hej, håller helt och fullt med!
    Låter hemskt, vi har dessutom sovrummet ut mot detta gnissel och alltid sover med balkongdörren öppen….
    Har hört att dom tagit fram ett förslag för att åtgärda problemet men det stoppade tydligen där.
    Soliga hälsningar
    Annette i 3:an

    Svara
    1. Martin Rohart skriver:
      25 juni, 2024 kl. 10:30

      Håller helt med.
      Det blev bättre i några dagar efter att de åtgärde det (ljudet var dämpat ett tag tyckte jag, men antingen inbillar jag mig det, eller var det bara mer vindstilla), men oavsett det höll inte, ljudet är tillbaka på fullt.
      De kan inte bara försöka lägga lite plåster på det, det räcker inte, det får bli ett mer omfattande lösning på det.

      Svara
  2. Arne Berggren skriver:
    25 juni, 2024 kl. 09:25

    Hej,
    ja, vad behövs? Anmälan till miljönämnden? Vi har också sovrummen mot vattnet och måste ha balkongdörrar öppet p.g.a. värmen. Outhärdligt.
    Arne Berggren

    Svara
  3. Evelyn Jemal skriver:
    25 juni, 2024 kl. 10:07

    Hej,

    Instämmer! vi sover inte i rum mot vattnet men kvällarna på balkongen är inte roliga med detta gnisslande, upplever att det bara blir värre och värre.

    Med vänlig hälsning,
    Evelyn

    Svara
  4. Teresa Leao skriver:
    25 juni, 2024 kl. 11:54

    Tack så mycket för informationen från styrelsen.
    Jag förstår att ni gjort och gör allt för att lösa problemet.
    I svaret står det att en Niklas ska göra en åtgärd efter en planerad operation vilket låter bra men det tar minst ett par veckor innan innan han är på banan igen och det är inte ens säkert att hans insats kommer lösa problemet.
    Vill inte låta gnällig men jag står inte ut med ljudet i ytterligare flera veckor och kanske ännu längre. Vet inte om övriga i huset gör det? Går det möjligen att kommunicera att det krävs en ” akutåtgärd”?
    Hälsningar Teresa

    Svara
  5. Teresa Leao skriver:
    26 juni, 2024 kl. 13:03

    Hej!
    Idag är gnisslet inte hörbart! Om det är någon som fått till en lösning så tackar jag så jättemycket!
    /Teresa

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Senaste på Anslagstavlan
  • Vems är bilen?
  • Båtplatser 2025
  • Bastun ledig
  • Innbjudan Boappa
Senaste Nyheterna
  • Hjärtstartare på plats!
  • Decemberbrev
  • Felaktig debitering/rättelse och soprummet
  • Två kommande jobb i Garaget samt stuprännan på norra sidan plan 2
Senaste Infobladet
  • Infoblad 18 december
KONTAKT
Felanmälan

Sidor

  • Felanmälan / Akut ärende
  • Kontakt
  • Mäklarinformation
  • Registrera Konto
  • Glömt Lösenord

För medlemmar

  • Nyheter
  • Anslagstavlan
  • A-Ö
  • Infoblad
  • Stämmor
  • Kallbadhuset

För styrelsen

  • Ekonomi
  • Avtal
  • Protokoll
  • Stämmor
  • Styrelsemöten
  • Övrigt

Kontakt

Besöksadress:
Marinstadsvägen 3-7
131 37 Nacka

Utdelningsadress:
BOX 19065
167 19 Bromma
Stockholms län

© BRF Plattform.se