Nu har vi fått böter både fredag och idag . Vi har haft löpande tillstånd via appen. Någon som vet vad som händer?
Arne Berggren
Logga in för att komma åt innehållet
Skrivet av
Nu har vi fått böter både fredag och idag . Vi har haft löpande tillstånd via appen. Någon som vet vad som händer?
Arne Berggren
Besöksadress:
Marinstadsvägen 3-7
131 37 Nacka
Utdelningsadress:
BOX 19065
167 19 Bromma
Stockholms län
5 kommentarer på “BoendeParkering”
Vi har också drabbats på samma sätt! Det måste vara något fel hos Parking Partner.
Med vänlig hälsning,
Evelyn
Vi har haft besök förra veckan och våra gäst har fått böter. PP bolaget säger att vi inte har boende tillstånd och måste kontakta föreningen för att få det. Det har ju funkat med min app sen förra året utan problem
Hälsningar
Peter Lagerstedt
Hej Arne,
Man behöver göra två saker för att parkeringen ska vara giltig: (1) Skaffa ett parkeringstillstånd för bilen man parkerar, och (2) starta/betala för parkeringen (även om man står mindre än 3h). Har du gjort båda och ändå fått kontrollavgift kan detta överklagas till kundtjanst@parkingpartner.se med kopia till info@brfsjohuset.se (du hittar tillstånds och betalningshistorik i appen)
Några förtydliganden:
Man kan ha tre aktiva tillstånd samtidigt, och ta bort och lägga till nya tillstånd fritt i PP-appen.
På startsidan i appen ser du dina aktiva parkeringar, och aktiva tillstånd.
Vill du lägga till ett tillstånd klickar du på vänstra knappen längst ner på startsidan (Parkeringstillstånd), väljer område (Brf Sjöhuset Boendetillstånd), och skriver in registreringsnummret på bilen du vill registrera samt startdatum. Klicka sedan på Beställ, så kommer tillståndet upp som aktivt på startsidan i appen.
När du startar/betalar en parkering klickar du sedan på den högra knappen på startsidan (starta parkering) och väljer det registreringsnummer du vill parkera (som alltså måste matcha ett av dina aktiva parkeringstillstånd)
Hoppas det förtydligar men säg gärna till om det är fler frågor
Mvh,
Marcus
Hej allihop,
Man behöver göra två saker för att parkeringen ska vara giltig: (1) Skaffa ett parkeringstillstånd för bilen man parkerar, och (2) starta/betala för parkeringen (även om man står mindre än 3h). Har du gjort båda och ändå fått kontrollavgift kan detta överklagas till kundtjanst@parkingpartner.se med kopia till info@brfsjohuset.se (du hittar tillstånds och betalningshistorik i appen)
Några förtydliganden:
Man kan ha tre aktiva tillstånd samtidigt, och ta bort och lägga till nya tillstånd fritt i PP-appen.
På startsidan i appen ser du dina aktiva parkeringar, och aktiva tillstånd.
Vill du lägga till ett tillstånd klickar du på vänstra knappen längst ner på startsidan (Parkeringstillstånd), väljer område (Brf Sjöhuset Boendetillstånd), och skriver in registreringsnummret på bilen du vill registrera samt startdatum. Klicka sedan på Beställ, då kommer tillståndet upp som aktivt på startsidan i appen.
När du startar/betalar en parkering klickar du sedan på den högra knappen på startsidan (starta parkering) och väljer det registreringsnummer du vill parkera (som alltså måste matcha ett av dina aktiva parkeringstillstånd)
Hoppas det förtydligar men säg gärna till om det är fler frågor
Mvh, Marcus
Jag tar kontakt med Maria på kundtjänst igen. För i min app PP och under knappen (Parkeringstillstånd) finns inget Brf Sjöhuset Boendetillstånd som det fanns förut.